Tuesday, June 30, 2009

Olofström då och nu: Ett icke-hus...

gammalt, försvunnet, hus, olofström, brogatan
gammalt, försvunnet, hus, olofström, brogatangammalt, försvunnet, hus, olofström, brogatan2002-02-10

Det är nu snart fem år sedan jag flyttade från Olofström. Jag kommer ofta tillbaka på längre och kortare besök, men på sistone har jag börjat märka att orten inte är sig lik. Varje gång jag är hemma så är det någon liten detalj som förändrats. Någon har målat om huset. Byggt ut. Ett tak har försvunnit. Men så idag tog jag en promenad utmed en gata där jag inte har gått på flera år. Där fick jag se ett icke-hus. Ett hus som inte fanns mer. Men vart hade det tagit vägen? Det fanns inga spår av brand, och grunden stod kvar. Det var bara huset som var borta. Synd, för jag hade sett fram emot att fota det lilla huset igen, för det såg så mysigt ut...

ruin, husgrund, brogatan, olofström2009-06-30

No comments: